Rabu, 29 Februari 2012

WANITA


Aku tidak ingin dipandang cantik oleh lelaki, biarlah aku cantik di mata-MU
Apa gunanya aku menjadi perhatian lelaki andai MURKA  ALLAH di situ….
Aku tidak merasa bangga menjadi rebutan lelaki, bahkan aku merasa terhina diperlakukan sebegitu,,,seolah-olah aku ini barang yang dapat dimiliki sesuka hati…
Bagaimana akan ku jawab dihadapan Allah kelak andai ditanya??
Adakah itu sumbangku kepada manusia selama hidup di muka bumi?
Kalau aku ingin lelaki yang baik menjadi suamiku..aku juga perlu menjadi perempuan yang baik..bukankah Allah telah menjanjikan perempuan yang baik untuk lelaki yang baik…
Aku bukanlah gadis yang cerewet dalam memilih pasangan hidup…
Siapalah diriku untuk mencari permata? Sedangkan aku hanyalah sebutir pasir yang wujud di mana-mana…
Tetapi aku juga punya keinginan seperti wanita lain..
Dilamar lelaki yang kelak memimpinku ke arah tujuan yang satu…
Tidak perlu kau memiliki wajah setampan Nabi Yusuf, juga harta seluas pembendaharaan Nabi Sulaiman, atau semulia Nabi Muhammad yang mampu mendebarkan hati jutaan gadis untuk membuatku terpikat…
Andainya kaulah jodohku yang tertulis di Lauh Mahfuz, Allah pasti akan menanamkan rasa kasih sayang dalam hatiku juga hatimu…

Tidak ada komentar:

Posting Komentar